Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

söndag 4 april 2010

Att ha kontroll över pulsen....det finns ingen genväg!


Igår var sista passet med ihållande högpuls träning.......det är så vidrigt svårt!
Det är ju helt otroligt vad man måste vara fokuserad, när man tränar för att kunna ligga på max under en längre tid.
Nu förstår jag verkligen skillnaden mellan mig och fokus-tjejerna Lisa och Sigrid.
Jag har nog aldrig svettats så mycket som detta passet, ändå var jag bara uppe i max 188 i puls och min max puls är 199.

"Johan, det är helt crazzy! du har fått min panna att pärla sig och mitt hår var dyng plött....jag trode inte jag kunde bli så svettig!"
JAG, SVETTAS INTE......

Att pressa sig till sitt yttersta kräver en skarp hjärna...det är såååå mentalt.
Det känns verkligen som jag har tagit steget upp och det känns jättebra, men det kommer bli en utmaning för mig, definitvt!

Nu längtar jag verkligen upp till Kebb,
jag vill bara upp och köra gärnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar