Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

söndag 17 januari 2010

Inov8, Mudclaw + gaiters rockar!












Efter sju veckors söndags walking i Hammarbybacken kan man bara ge tummen upp för Inov8. Vi har gått på barmark, i gyttja, slask, djup puder och en och annan isfläck. Jag är mäkta imponerad över dess grepp och att dom inte är hala...........hur är det möjligt!?!
Dom senaste veckornas snöväder har gjort att våra gaiters har blivit flitigt använda. Skillnaden är påtaglig, eftersom snön hålls utanför så blir man inte lika blöt, varmt och gött!

Idag tog jag med mig skidor för att huda upp medan Sigrid gick bredvid och flåsade.
Jag kan bara säga att backen var på tok för kort för att huda :) fick byta till "mudclawsen" jag med och bära skidorna på ryggan för att inte spendera mesta tiden med ta av och på stighudarna......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar