Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

måndag 25 januari 2010

La Grave




Jag, Pernilla, Karin och Simon drog till La Grave i två veckor efter jul. Wow -vilket ställe!! Toksnöade och kallt som tusan men oj vilken kanon åkning. Vi åkte naturligtvis en hel del utför men tog även tillfällen att huda lite emellanåt. En dag gjorde vi en topptur upp på Pic Blanche, 1000 höjdmeter (på tävlingen gäller 5000 höjdmeter...gulp). Jag började dagen med att spy, hade åkt på en magsjuka som började lite smått på morgonen men som jag ignorerade då det inte fanns på kartan att jag inte skulle hänga med på turen. Kände mig som 80 bast då jag segade mig uppför, Pernilla "sprang på" uppför hurtig som få. Men det var det värt, vilken fantastisk utsikt och fint åk. Fick därefter spendera två dagar i sängen...som man bäddar får man ligga. Eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar