Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

torsdag 11 mars 2010

Formtoppen

Det är intressant att se vart träningen tar oss. Nu är det ju dags för träning med högre puls, efter 12 veckor med mängd träning och muskelbygge är vi nu på gång att öka konditionen och jobba på spänst och explosivitet. Som Pernilla sade känner man sig som en "kloff" efter att ha svängt med tjugokilos stångar och viktplattor i tolv veckor... en "kloff" är allt annat än spänstig... mer som en kraftig och stabil betongklump, typ en sån man stoppar trafiken med...hehehe.
Men igår blev jag förvånad, skulle springa min vanliga löprunda fast i snabbare tempo, passet ska vara 45 min med puls på ca 166. För att få upp pulsen fick jag dra på ordentligt. Det i kombination med vårluften gjorde att jag faktiskt kände mig snabb och stark. Kom runt alldeles för fort och var tvungen att köra några varv runt kvarteret för att dryga ut på tiden. Det blev rekord, har aldrig sprungit så fort på den rundan. Nu har jag en ny tävling att vinna. Den runt årstaviken mot mig själv. I morgon... då djävlar ska jag bräcka den där tiden igen!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar