Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

onsdag 31 mars 2010

Nu kör vi!

Nu är vi inne på sista veckan av den hårda fysträning då tanken är att formen skall finslipas och toppas maximalt. Har nog aldrig flåsat så mycket i hela mitt liv, kan knappt ta mig upp för mina tre trappor till lägenheten då benen bara skakar av den tuffa explosiva träningen vi kör nu. Johan -du är grym (då menar jag alltså ond..;))!
Jag, mitt klantarsel, ramlade uppe i keb och skadade axeln och har inte möjlighet att utföra alla övningar, buuuu...Risken finns att vissa moment under tävlingen blir lidande som te x bivack bygget. Men jag är inte orolig, tjejerna är så sjukt starka så den fixar dom på en pisskvart är jag övertygad om. Jag har lovat stå för käket, dvs fräsa på lite vatten och tina upp den frystorkade gourmet-middagen. Mums!!
Nu kan man lätt säga att nerverna gjort sig påminda och jag börjar bli riktigt nervös. Nog för att jag har befunnit mig i en liten bubbla de senaste månderna och levt för träningen känns det såklart ännu mer påtagligt nu och man vill helst bara att det ska vara över. Nu gäller det som sagt att hitta formen och ha KUL, det är ju därför vi gör det här trots allt ;)

1 kommentar:

  1. Ni kommer rocka brudar!!! Kram och Glad påsk från Ramona.

    SvaraRadera