Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

måndag 1 mars 2010

Det är lätt att drömma sig bort!!!

Igår var det promenad i Hammarbybacken och vilket väder!
Först var jag på jobbet och förberede inför REA på addnature, fram till 16, sen bytte jag om till träningskläderna.
En merionull underställs tröja, nya Icebreaker 200Gt, och en till med zip utan på....det var helt perfekt en noll gradig dag som denna.
Softshell byxor, mina Inov8 mudclaw med gaiters och merinoull strumpor som är ett måste, när det är slaskigt och blött.
På ryggen bar jag 15kg i min Mammut Spindrift 30l, där satt den i 3timmar och 24minuter.

Jag måste ju säga att jag var glad över att ha min puls klocka, för det är lätt att gå och "slö" träna när man är ute på långpass och inte hålla puls.



3 minuter in i träningpasset:
- stanna för en bil
16 minuter:
- ups!...på med gps poden
39 minuter:
-framme vid Hammarbybacken, promenera upp och ner
1 timme 33 minuter:
- åt en energibar och drack vatten
2 timmar:
tog ett snabbt toalett besök på Hammarbybackens värmestuga
2 timmar 13 minuter till 2 timmar 18 minuter
- "slö" träna, gick väl och tänkte på bullar eller något annat gott!
2 timmar 22 minuter:
-stanna för en hund i koppel som löpte amok
3 timmar 11 minuter:
- rött ljus, på här går man gubben
3 timmar 19 minuter:
- här går man gubben blinkar sista chansen
3 timmar 24 minuter:
- HEMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar