Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

onsdag 24 februari 2010

Norska fjällen och jag är stark!




Jag och några tjejer åkte till Hemsedal för att hälsa på våran vän Sara O, som jobbar där, en snabb visit över helgen.
Det var en sådan där tjejhelg som innehöll allt......ingen tvekan om det.
Jag var mer sliten än utvilad när jag kom hem.

Fredagskvällen började med en fyra rätters gourme middag och sen var det party hela helgen..........med lite inslag av träning och turande.

På lördagen blev det offpist åk och "lyx taxi", Cocca-cola bussen, där det bjöds på cola och resan tillbaka till liftsystemet.
Sen när det närmade sig slutet på dagen var det dags för ett träningspass, jag skulle "huda" upp på Tinden, -17 och vind.
Tjejerna gick på afterski.

(efterkonstruktion)




Söndagen började lite stillsamt, med att jag hade inte riktigt koll på mitt balans sinne....
Men efter tre koppar kaffe och en protein drink, sen var det ut i backen igen.
Sara K suckade när jag nämde att jag skulle ta mig en tur upp på berget, och undrade om jag inte skulle ge upp det där och följa med tillbaka till stugan.
Men nej nej, jag känner mig otroligt stark, jag faller inte ens för grupp trycket.......då har man kommit långt.






Måndag var det gå på tur med Sara O!




PEaCeOut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar