Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

måndag 22 februari 2010

kollektivtrafik och långkalsonger

Amy efter 7:e rundan i Hammarby ikväll i -15...

Om den tid man spenderar utomhus bara handlar om kollektivtrafik och att springa runt i kylan utan långkalsonger... då är det ju ganska kasst att det är så kallt. Men jag tycker det är fint när det glittrar, och det gör mig inget att det är lite motstånd, då blir det liksom mycket mer en utmaning, lite Rocky träning.

Ja man kan ju inte annat än att älska den där galna men grymt livsbejakande attityden. Det stämmer ju, hata SL är ju lite för enkelt och alldagligt. Att älska minus 15 och uppförsbacke med packning, kl tio på kvällen en måndag i Februari, det är mer av en utmaning.

Ska bli grymt skönt att sova, kan inte annat än oroa mig lite för bivacksoveriet varje gång jag är på väg hem från Hammarbybacken. Det är så kallt! Man är så frusen, trött och hungrig... hur man ska greja att bygga en bivack att duna in i i det läget... ja det lämnar jag åt gud eller nån, typ Pernilla kanske, för jag kommer nog bara drömma om semlor som kommer flygande och en finsk bastu.
Gonatt!

1 kommentar:

  1. Såhär i efterhand skulle jag tjatat lite mer på dig om att följa med ut, när jag var och sov i tält förra veckan.....väldigt mysigt, faktiskt.

    Det blir nemas problemas, sova i bivack är ju varmt!
    ;)

    SvaraRadera