Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

söndag 7 februari 2010

tuffhetsträning och speedstrength

Den här veckan har jag fått nos på två nya mycket effektiva sätt att träna, det ena är att bestämma tid med en mycket organiserad och strukturerad träningspartner (ja, självklart vinnarskallen Lisa!)...sedan lyckas med den mycket enkla bedriften att dyka upp en halvtimme försent. Då kommer man lagom till slutet på Lisas andra varv på viktövningarna... och måste göra rörelserna lika snabbt som en exalterad hundvalp springer efter en boll. Om man verkligen fokuserar på att inte tänka på mer än nästa repetition, så kan man lyckas med bedriften att köra hela passet i ett rasande tempo och vara ikapp med sin partner när hon är klar med stretchingen... PUH nästa gång kör jag med Pernilla, då är det hon som kommer 30 min försent och jag som kan njuta av att ligga steget före! ;)

Det andra är "mental tuffhetsträning" en cd skiva som jag fått av min härliga kampsportskickande kompis Amy. Det känns otroligt lyxigt att kunna lyssna sig till bättre resultat, man bränner färre kalorier och man svettas inte lika mycket, och ändå är det så effektivt. Kvinnlig list! I love it!

1 kommentar:

  1. Ni är så tuffa och jag är så impad!!! Heja heja heja!

    Kramar från Mirski

    SvaraRadera