Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

tisdag 2 februari 2010

hammarby by night


Förra veckan tröt verkligen min motivation, kroppen var helt slut och huvudet kändes inte heller helt med. Jag lade till några extra vilodagar, kanske behövs det efter att ha kört 9 veckor i sträck med 5 dagar och ca 7 timmars träning i veckan... De säger ju att träning ger bäst resultat om man är utvilad.

Igår var energin faktiskt tillbaka, jag längtade ut och frånvaron av det sedvanliga långpasset på Söndagar kändes i kroppen. På kvällen tog jag båten från Norra Hammarbyhamnen till Sjöstaden med min 15-kilos ryggsäck och körde 2.5 timmes backträning "by night" kanske lite galet, men faktiskt riktigt schysst! Stockholm är vackert, och med reggae i öronen och kidzen flygandes på sina brädor i den upplysta backen var det magiskt.
Kändes långt bort från min vanliga vardag.
När jag laddat ner mitt pass från Suunto t6c till datorn kan jag se att min träningseffekt ligger på "maintaining" nivå 2. Pulsen har varit mellan 140-150 i backen upp och ca 100-105 på vägen ner.
Kanske dags att snäppa upp effekten lite...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar