Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

onsdag 10 mars 2010

Många funderingar och frågetecken

Tänk att jag har funnit buddisar som är lika insnöade i prylsnack, träning och tycker det är lika spännande att gräva ner sig i detaljer som jag är. Vet inte hur många gånger jag tröttat ut mina vänner och familj som fått lyssna på mitt tjatande...hehe
Men att efter sitt "dagsverk" analysera hur pulsen har gått upp och ner och varför, hur man kände sig just då osv. Eller fundera över hur mycket energi man gör av med och vad man behöver stoppa i sig för att inte "gå in i väggen", så man börjar prestera sämre etc -är riktigt roligt och intressant (tro det eller ej).
Just när det kommer till den här typen av tävling, räcker det verkligen med att bara trycka i sig socker en hel dag, eller rättare sagt i två dagar?? Under ett av passen i Trysil som varade i ca sju timmar fick vi endast i oss Maxim gel, choklad och energibarer. Det funkade nu men kommer det verkligen att hålla i två dagar och vad presterar man bäst på?? En sak är iaf säker, magen kommer inte att vara i toppform direkt... Så är det någon som har något hett tips, släng gärna in en kommentar :).
Som ni märker, det är många tankar och ideér som snurrar i huvet efter en sån här träningshelg. Vi vill ju helt enkelt komma såväl förberedda det bara går. Vi är långt ifrån proffs bara jäkligt taggade och fokuserade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar