Keb Classic är en högalpin tävling som pågår i två dagar. 5000 höjdmeter, totalt 4 mil, skall avklaras med övernattning i bivack.



Team addnature sponsras av:

tisdag 9 mars 2010

Hur mycket socker kan man få i sig på tre dagar?



Lisa the drag queen... hahaha hon drar oss alla upp i vansinnigt tempo, får knyta fast en ballong på henne och så kan hon var farthållare.


Nyss hemkommen från en helt fantastisk tredagarstur till Trysil med bästa teamet. Nu börjar det närma sig tävlingen och det är mycket som ska testas... inte bara utrustningen som vi i och för sig verkligen fick känna på under de här dagarna, men också formen såklart, och tiden det tar att ta av och på hudar, springa upp och åka ner för toppar, knyta in sig i rep etc, etc...

Det var grymt! Vi var starka, jag såg mest ryggarna på Pernilla och Lisa, men de säger att det berodde på mina tunga skidor... x my fingers it is true. Första dagen trasslade det mesta som kunde trassla, vatten läckte i ryggsäckarna, bindningar var inte inställda korrekt, sedan lossnade andra bindningar på högst olämpliga ställen och det blåste upp till storm... vi testade vår mentala styrka kan man säga, och den var på topp! Ok då...jag var inte jättesugen på att öva snabba stighudsbyten i orkanvinden på toppen efter en timmes tragglande krälandes fram och tillbaka i snön för att knäppa på Pernillas och Lisas bindningar som bara löste ut hela tiden när vi var på en brant vindpinad sida av berget som vi skulle skråa över (Dynafit might not be the shit after all???) så jag får erkänna att min entusiasm där i stormen tröt lite.

Men efter det gick det bättre, vi har verkligen försökt att pressa oss i allt, och då även kanske pressa i oss allt... hahaha vi hade oanade talanger i godisätning, jag lovar att vi skulle kunna vinna även i den kategorin, om någon anser sig vara en värdig utmanare så kör vi!! Må bäste kvinna vinna!
På vägen hem visade Pernilla med glans hur man i sista sekund väjer i mörkret för två älgar på väg att korsa vägen, med en hand i chipspåsen... Ja, då om inte förr blev jag helt säker på att vi har det bästa laget!!!

Trysil 10 i topp:

1. Dunjackan från Mammut, jag är HELT såld den är underbar!
2. Ryggsäcken Spindrift, också Mammut, God damn, den har allt och lite till ( som en visselpipa inbyggd i översta spännet tex.). Inte stor men tycks ändå rymma allt nödvändigt.
3. Norsk Choklad med kanderad mandel, mmmm
4. Icebreakers underställ
5. "After Ski" med Irish coffe





Lisa byter hudar i kulingen och är nära att flyga av, men humöret är på topp!



Pernilla och jag i allas våra favorit jackor, Mammut!



Utanför stugan i Trysil, glossade och klara ;)

4 kommentarer:

  1. Grymt! Har ni fixat fartdräkter till tävlingen?! Kör så det ryker/ Kongur

    SvaraRadera
  2. Vore intressant med en utvärdering av all er utrustning plus vs. minus. /Roger

    SvaraRadera
  3. Ja en lista på utrustningen och "pro and cons" kommer. Vi ska till fjälls under veckan som kommer, Lisa och jag till Kebnekaise och Pernilla till Chamonix, så det blir perfekt för en rejäl utvärdering. Vi återkommer med detta. TACK!

    SvaraRadera
  4. I love it!
    Gillar hela storyn!!! Från trytande entusiasm till godis frossa och älg spårning! Känner känslan helt!!!

    Rock star ladies!

    Do IT!!!

    xx Pelin

    SvaraRadera